03 лютого 2024

 THE ROLE OF GOVERNMENT POLICIES AND REGULATORY MECHANISMS IN PROMOTING SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF THE AUTOMOTIVE INDUSTRY

Abstract. This  scientific  article  examines  the  integral  role  of  government  policy and regulatory mechanisms in stimulating sustainable development within the automotive  industry.  Tracing  the  historical  trajectory  of  government  involvement,  the study scrutinizes the evolution of policies aimed at balancing economic growth with environmental, social and economic sustainability goals. The article assesses the success of various policy frameworks, offering insights into strategies that have positively impacted sustainable practices in the automotive sector.

In addition, the study delves into the intricacies of implementing sustainable development  policies,  exploring  the  potential  challenges  and  conflicts  associated  with striking a balance between environmental preservation, economic growth, and social  justice.  For  this,  the  automotive  industry  must  work  hard  for  sustainable development,  and  government  policies  and  regulatory  frameworks  must  adapt  to  achieve these goals. And the very unevenness of the growth of the automotive sector, taking into account state incentives, can be used to build a system of promoting the achievement  of  sustainable  development  goals  and  mitigating  the  environmental  footprint of industry. Regulatory mechanisms should include enforcement strategies, monitoring  systems  and  joint  initiatives,  with  the  aim  of  verifying  and  evaluating  their  effectiveness  in  aligning  industry  innovation  practices  with  sustainable  development goals.

In conclusion, the article emphasizes the need for the active participation of the  government  in  directing  the  automotive  industry  to  the  path  of  sustainable  development.  It  advocates  for  collaborative  and  adaptive  policies  that  encourage  innovation, encourage environmentally conscious practices and ensure the long-term viability  of  the  automotive  sector.  By  understanding  the  specific  nuances  of  the  causal   relationship   between   government   policy   and   sustainable   automotive   development,  this  study  contributes  to  the  discourse  around  a  sustainable  and  responsible industry that meets both current and future societal needs.

Keywords: state  policy,  sustainable  development,  automobile  industry, economic growth, social justice, social responsibility of business.

РОЛЬ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ТА РЕГУЛЯТОРНИХ МЕХАНІЗМІВ У СПРИЯННІ СТАЛОМУ РОЗВИТКУ АВТОМОБІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

Анотація.  У  цій  науковій  статті  досліджується  невід'ємна  роль державної  політики  та  регуляторних  механізмів  у  стимулюванні  сталого розвитку в автомобільній промисловості. Простежуючи історичну траєкторію участі  уряду,  дослідження  ретельно  розглядає  еволюцію  політики, спрямованої  на  збалансування  економічного  зростання  з  екологічними, соціальними  та  економічними  цілями  стійкості.  У  статті  оцінюється успішність  різноманітних  політичних  рамок,  пропонується  уявлення  про стратегії, які позитивно вплинули на сталу практику в автомобільному секторі.

Крім того, дослідження заглиблюється в тонкощі реалізації політики, орієнтованої  на  сталий  розвиток,  досліджуючи  потенційні  проблеми  та конфлікти, пов’язані з досягненням балансу між збереженням навколишнього середовища,  економічним  зростанням  і  соціальною  справедливістю.  Задляцього, автомобільний сектор промисловості має наполегливо працювати над сталим розвитком, а державна політика та нормативно-правова база  мають адаптуватися для досягнення даних цілей. А саму нерівномірність зростання автомобільного  сектору  з  урахуванням  державних  стимулів  можна використати  для  побудови  системи  сприяння  досягненню  цілей  сталому розвитку  та  пом’якшення  екологічного  сліду  промисловості.  Регуляторні механізми, повинні включаючи стратегії забезпечення дотримання, системи моніторингу  та  спільних  ініціатив,  з  метою  перевірки  та  оцінки  їх ефективності  в  узгодженні  галузевої  практики  впровадження  інновацій  з цілями сталого розвитку.

На завершення стаття наголошує на необхідності активної участі уряду в спрямуванні автомобільної промисловості на шлях сталого розвитку. Він виступаєза спільну та адаптивну політику, яка заохочує інновації, стимулює екологічно  свідомі  практики  та  забезпечує  тривалу  життєздатність автомобільного  сектору.  Розуміючи  особливості  причинно-наслідкового зв’язку  між  урядовою  політикою  та  сталим  автомобільним  розвитком,  це дослідження робить внесок у дискурс навколо стійкої та відповідальної галузі, яка відповідає як поточним, так і майбутнім потребам суспільства.

Ключові  слова: державна  політика,  сталий  розвиток,  автомобільна промисловість,  економічне  зростання,  соціальна  справедливість,  соціальна відповідальність безнесу.

Formulation  of  the  problem.The  relevance  of  researching  the  role  of  government   policies   and   regulatory   mechanisms   in   promoting   sustainable   development  of  the  automotive  industry  is  driven  by  various  factors.  Firstly,  it  is  emphasized by the overall context of sustainable development. As modern society increasingly  focuses  on  achieving  sustainable  development,  which  entails  the  harmonious  combination  of  economic  growth,  social  justice,  and  environmental  preservation. The automotive industry has a significant impact on these aspects and requires regulation to achieve the goals defined by the government. It is also crucial to  consider  different  environmental  challenges.  The  rise  in  air  pollution,  climate  change,  and  environmental  issues  associated  with  the  use  of  traditional  fuels  in  transportation  necessitate  the  implementation  of  effective  measures  to  reduce  thenegative  impact  of  the  automotive  industry  on  the  environment.  Government  policies and regulatory mechanisms can facilitate the transition to clean, so-called “green”  and  sustainable  technologies  in  the  automotive  sector.  We  should  also  mention   the   economic   aspect   of   this   problem,   as   transition   to   sustainable   development  mode  of  governance  in  the  automotive  industry  can  create  new  opportunities    for    economic    growth,    new    job    creation,    and    enhanced    competitiveness.  Government  policies  can  foster  a  favourable  investment  climate, upport  research  and  development,  and  stimulate  innovation  in  the  automotive  industry.  As  social  aspect  of  this  problem  one  can  find  less  relevant,  we  should  consider that major sustainability expectations are based on proper behaviour model of  social  groups.  That  is  why  societal  demand  for  sustainability  and  social  responsibility  accumulates  hidden  power  to  make  policies  real  and  expectations  come true. Moreover, consumers are increasingly demanding sustainable practices from industries, including the automotive sector. Government policies that promote sustainable   development   in   the   automotive   industry   can   align   with   societal   expectations and enhance public trust and engagement.

Regulatory  mechanisms  are  essential  to  ensure  compliance  with  sustainable  practices  in  the  automotive  industry.  Governments  monitor  and  enforce  emission  standards and regulations to ensure that automakers comply with the set standards. Certification   and   labeling   programs   for   sustainable   vehicles   have   also   been   established to provide consumers with information on the environmental impact of their  vehicles.  Furthermore,  environmental  impact  assessments  are  carried  out  for  new  automotive  projects  to  evaluate  their  potential  impact  on  the  environment.  These mechanisms ensure that sustainable practices are adhered to, and the industry operates within the set regulations.

Analysis of recent research and publications.The automotive industry is at a  crossroad,  balancing  economic  growth  with  social  justice  and  environmentalsustainability. Government policies like emission regulations and electric vehicles subsidies  drive  the  industry  towards  greener  practices,  creating  new  jobs  in  renewable energy and public transportation while ensuring equitable access through smart   infrastructure   planning.   Businesses   have   a   responsibility   to   invest   in   sustainable technologies and ethical sourcing, while consumers can be at the same time  the  drivers  of  demand.  This  web,  supplied  by  research  on  low-carbon technologies  adoption  and  car-sharing  programs,  leads  the  way  to  the  future  with  cleaner  technologies,  responsible  practices  which  are  working  together  for  a  sustainable future.All this is reflected in the researches of the following scientists:Gillingham, K.,Yan, S.,Zimm, C.,Kagawa, S., Nansai, K., Kondo, Y., Hubacek, K., Suh, S., Minx, J., Kudoh, Y., Tasaki, T., Nakamura, S., Masoumi, S. M., Kazemi, N., Abdul-Rashid, S. H.,Cao, J., Chen, X., Qiu, R., Hou, S.,Lukin, E., Krajnović, A., &Bosna, J.and others.

The purpose of the article. By investigating the role of government policies and regulatory mechanisms in promoting sustainable development in the automotive industry,  this  research  aims  to  contribute  to  the  understanding  of  how  public  interventions can effectively shape the trajectory of the automotive sector towards a more sustainable future. 

Presenting main material.The role of the state in market regulation is crucial for ensuring efficiency, stability, and fairness in the economy. The government actsas  a  regulator  and  supervisor,  establishing  rules  of  the  game  and  implementing  control mechanisms that help ensure economic discipline and protect the interests of society.

Some modern researchers (Munonyedi, 2018) critically examine the concept of market economy and government regulations, focusing on the disparities between the  free-market  economy  and  the  government  regulated  market  economy.  They  explore  the  role  of  the  "invisible  hand,"  a  phrase  coined  by  Adam  Smith,  in  describing the forces that facilitate equilibrium between the demand and supply sides of a free market. Studies like that highlight the pros and cons associated with both market economies, particularly in the context of sustainable development, to enable economists to suggest suitable trade-offs.

Government  regulation  in  the  automotive  industry,  in  particular,  directly  affects  the  way  cars  look,  how  their  components  are  designed,  the  safety  features  that  are  included,  and  the  overall  performance  of  any  given  vehicle  (Investopedia  Team,  2021).  Automotive  regulations  are  designed  to  benefit  the  consumer  and  protect the environment, and automakers can face stiff fines and other penalties if they are not followed. In more recent years, government regulations have sought to shape what level of fuel efficiency automobiles must achieve.

One  paper  that  assesses  environmental  regulation  in  automobile  markets  is  "Assessing   Environmental   Regulation   in   Automobile   Markets"   by   Kenneth   Gillingham   (Gillingham,   2022).   This   paper   studies   the   economic   effects   of   automobile  market  regulation  and  how  it  is  governed  by  complex  interactions  between  consumer  behaviour  and  firm  decisions  in  the  markets  for  both  new  and  used vehicles. This research demonstrates that interplay between sustainability and business  has  emerged  as  a  prominent  topic  of  discussion  at  both  national  and  international  levels,  spanning  across  industrialized  and  emerging  countries.  Many  existing  business  models  have  been  found  to  lack  crucial  elements  necessary  for  achieving  sustainability  objectives.  Particularly,  the  automotive  industry,  which  significantly  impacts  economic  development,  necessitates  a  reevaluation  of  its  business models to mitigate environmental impact.

In recent years, there has been a growing focus on understanding the impact of  large  companies  on  society.  The  existing  literature  on  sustainable  business  practices   has   predominantly   centered   around   large   companies,   particularly   multinational corporations, given their significant individual impacts. As a result of market  regulations  and  procedural  requirements,  large  manufacturing  companies  have  begun  reporting  their  efforts  and  engagement  in  sustainable  development,  aligning with internationally established standards. 

Government  regulation  addresses  externalities  by  imposing  limitations  on  specific activities or implementing taxes/subsidies, aiming to ensure that companies consider  the  social  costs  or  benefits  of  their  actions  more  comprehensively. However,  it  is  widely  recognized  that  these  regulatory  instruments  can  have  their  imperfections and limitations in practice.

Ronald Coase's influential work (Coase, 1960) introduced the idea of a private alternative  to  government  regulation.  The  Coase  theorem  suggests  that  parties  involved in creating and experiencing externalities can negotiate private agreements that  are  mutually  acceptable  and  Pareto-efficient  in  resolving  the  problem.  If  the  transaction costs of reaching and implementing such agreements are reasonably low, government intervention becomes unnecessary. From this perspective, CSR can be seen  as  a  potential  implementation  of  Coase's  idea,  resolving  conflicts  between  companies (represented by their owners and management) and various stakeholders.

CSR provides a framework for companies to voluntarily consider and address the interests of stakeholders beyond their immediate shareholders. By engaging in responsible  business  practices,  companies  can  take  into  account  the  social  and  environmental  impacts  of  their  operations  and  seek  mutually  beneficial  solutions  with  their  stakeholders.  CSR  initiatives  often  involve  actions  such  as  reducing  environmental footprints, supporting local communities, promoting ethical business practices, and ensuring fair treatment of employees.

While CSR offers a private-sector approach to addressing externalities, it is important  to  recognize  that  it  has  its  own  limitations.  CSR  initiatives  rely  on  the  willingness  and  commitment  of  individual  companies,  and  their  effectiveness  can  vary  widely.  Furthermore,  there  are  concerns  about  greenwashing  or  superficial implementation of CSR without genuine impact. Effective implementation of CSR requires transparency, accountability, and ongoing dialogue between companies and stakeholders to ensure meaningful engagement and positive outcomes.

Government regulations are commonly used to address externalities, but they have inherent limitations. CSR represents a private alternative to regulation, where companies  voluntarily  consider  and  address  the  interests  of  stakeholders.  By  implementing   CSR   initiatives,   companies   can   strive   for   mutually   beneficial   solutions and contribute to sustainable development. However, it is crucial to ensure genuine commitment, transparency, and accountability in CSR practices to achieve meaningful outcomes and avoid the pitfalls of tokenism or superficial engagement. Both government regulation and CSR can play complementary roles in promoting responsible business practices and addressing externalities. 

Government policies play a crucial role in promoting sustainable development in the automotive industry. One such policy is the incentives for electric and hybrid vehicles.  Governments  around  the  world  are  offering  various  incentives  such  as  purchase subsidies, tax credits, and free parking to encourage the adoption of electric and  hybrid  vehicles  [5].  These  policies  not  only  promote  the  use  of  sustainable  transportation  but  also  contribute  to  reducing  air  pollution  and  greenhouse  gas  emissions [6]. For instance, several states in the US are exploring policies to support hybrid  and  plug-in  electric  car  adoption  to  increase  energy  security  and  reduce  greenhouse gas emissions.

Another such successful example of market regulation by the government in the  automotive  sector  is  Norway  and  its  effective  policy  to  promote  the  use  of  electric vehicles.  Norway has implemented a range of incentives that have helped make it one of the leading countries in electric vehicle adoption. The government has provided significant incentives to electric vehicle owners. For instance, electric vehicles  were  exempt  from  purchase  tax,  registration  tax,  and  value-added  tax  (VAT).  The  government  has  also  invested  in  the  development  of  electric  vehicle  charging  infrastructure,  ensuring  the  installation  of  charging  stations  across  the  country.  This  has  helped  alleviate  the  issue  of  charging  point  scarcity  and  made  electric vehicle usage more convenient and accessible. Another important role of the government  was  to  subsidise  electric  vehicle  purchases,  reducing  the  cost  of  acquisition. This has made electric vehicles more affordable for the general public and stimulated their popularity.

As a result of these measures, Norway has achieved a significant increase in electric  vehicle  market  share,  with  electric  vehicles  accounting  for  a  substantial  portion  of  new  vehicle  registrations.  The  successful  regulation  of  the  automotive  market by the Norwegian government serves as a model for other countries looking to promote sustainable transportation and reduce carbon emissions.

The  other  policy  that  promotes  sustainable  development  in  the  automotive  industry   is   fuel  efficiency   standards.   Governments   around   the   world   are   implementing fuel efficiency standards to reduce the consumption of fossil fuels and promote the use of sustainable transportation. These standards require automakers to  produce  vehicles  that  meet  certain  fuel  efficiency  requirements,  which  in  turn,  reduces carbon emissions and air pollution [7]. Moreover, these policies encourage automakers to invest in research and development of new technologies to improve fuel efficiency, which ultimately contributes to sustainable development. 

The  other  research  (Sorte  Junior,  Waldemiro,  2011)  investigates  important  direction  of  government  policy  – impact  on  the  dynamics  of  supply  chains  and  automotive  market  within  another  example  - Brazilian  automobile  industry.  The  study focuses on how government interventions shape the structure and performance of supply chains in this particular industry context.

The research underscores the crucial role of government policies in shaping the competitiveness and structure of supply chains in the Brazilian automobile industry.These  policies  encompass  regulations,  tax  incentives,  and  investment  initiatives  aimed at promoting local production, technology transfer, and job creation.

The authors analyse how these policies influence different stages of the supply chain,   including   the   relationships   between   automakers,   suppliers,   and   other   stakeholders.    They    examine    the    mechanisms    through    which    government    interventions impact supply chain coordination, innovation, and efficiency.

The article underlines the role of collaboration, knowledge sharing, and skill development in building resilient and robust supply chains. It also emphasizes the importance of aligning government policies with industry needs and global market trends to ensure long-term competitiveness.

Sustainable  development  is  crucial  for  the  automotive  industry  to  ensure  a  better  future  for  the  environment  and  society.  At  the  same  time  the  automotive  industry  faces  a  number  of  challenges  in  achieving  sustainable  development,  including economic and political pressures, technological limitations, and resistance from industry stakeholders [9]. Government policies and regulatory mechanisms can play  a  crucial  role  in  addressing  these  challenges  and  promoting  sustainable  development   in   the   industry.   However,   progress   in   promoting   sustainable   development  in  the  automotive  industry  is  often  hindered  by  economic,  political,  and regulatory obstacles, as well as a lack of national and global coordination.

Despite these challenges, government policies can have a significant impact on  the  industry's  ability  to  transition  to  more  sustainable  practices.  For  example,  policies promoting the adoption of electric vehicles (EVs) have been shown to be effective in increasing their market share [6]. Additionally, sustainable supply chain practices have been implemented in the automotive industry, which can help reduce environmental impact and promote social responsibility [10]. Governments can also play a role in promoting sustainable practices by incorporating environmental and social considerations into their procurement processes.

In order to achieve sustainable development in the automotive industry, it is crucial  for  governments  to  take  a  holistic  approach  that  incorporates  technology,  environment, and social factors. This may involve institutional and policy changes, as well as a shift in resources among economic sectors and political constituencies. Furthermore,  education  and  awareness-raising  initiatives  can  help  to  promote  sustainable   development   in   the   industry   by   encouraging   individuals   and   organizations to adopt more sustainable practices. Ultimately, government policies and  regulatory  mechanisms  can  play  a  critical  role  in  promoting  sustainable  development in the automotive industry, but they must be supported by coordinated efforts from all stakeholders.

One of the significant challenges is resistance from the industry, as sustainable practices  may  lead  to  increased  costs  and  reduced  profits.  Additionally,  there  is  limited public awareness and demand for sustainable vehicles, which may hinder the adoption of sustainable practices. Finally, global competition and trade agreements may  limit  the  ability  of  governments  to  implement  sustainable  policies,  as  some  countries may not have the same regulations or may have different priorities.

However, there is a need for increased government involvement to ensure that the   automotive  industry   continues   to   make   progress   towards   sustainability.   Governments must lead the way in promoting sustainable practices, but progress is currently  being  held  back  by  economic,  political,  and  regulatory  obstacles.  A  stakeholder  engagement  system  for  industry  sustainable  development  can  be  established, which pushes government actions and increases public awareness [11]. Many  governments  have  set  ambitious  targets  for  achieving  a  zero-emissions national government fleet, and it is essential that these targets are met to promote sustainable transportation.

Looking to the future, the automotive industry must continue to work towards sustainable development, and government policies and regulatory mechanisms must evolve  to  keep  pace  with  this  progress.  The  development  of  new  energy  vehicle  markets supported by the government can be an essential step towards sustainable transportation. Moreover, the elaboration of business models of sustainability in the automotive industry can contribute to the framework for sustainable development [12]. The  unbalanced  development  of  automobile  structure  from  the  perspective  of  government  incentives  can  be  analyzed  to  provide  a  logical  framework  for  promoting sustainable development. Therefore, continued collaboration between the automotive industry and government agencies is necessary to promote sustainable development and reduce the environmental impact of the industry.

Conclusions. It is essential for governments to increase their involvement and implement more policies and regulations to overcome these challenges and ensure a sustainable  future  for  the  automotive  industry.  The  future  outlook  for  sustainable  development in the industry is promising, and with continued efforts, we can achieve a greener and more sustainable future.

References:

1. Egbo,  Munonyedi.  (2018).  "The  Market  and  Government  Regulation:  The  Need  forAppropriate Balance for Sustainability." DOI: 10.4172/2375-4389.1000324. 

2. Investopedia  Team.  (2021,  October  19).  "What  Regulations  Affect  the  AutomotiveSector?" Investopedia. URL: https://www.investopedia.com/ask/answers/042015/how-much-impact- does-government-regulation-have-automotive-sector.asp

3. Gillingham,  K.  (n.d.).  "Assessing  Environmental  Regulation  in  Automobile  Markets."National  Bureau  of  Economic  Research.  URL:  https://www.nber.org/reporter/2022number1/assessing-environmental-regulation-automobile-markets.

4 Coase,  R.  H.  (1960).  "The  Problem  of  Social  Cost."  Journal  of  Law  and  Economics,  Vol. 3 (Oct., 1960), pp. 1-44. 

5. Yan, S. (2018). "The economic and environmental impacts of tax incentives for batteryelectric vehicles in Europe." In Energy Policy (Vol. 123, pp. 53–63). Elsevier BV. DOI: 10.1016/j.enpol.2018.08.032.

6. Zimm,  C.  (2021).  "Improving  the  understanding  of  electric  vehicle  technology  andpolicy diffusion across countries." In Transport Policy (Vol. 105, pp. 54–66). Elsevier BV. DOI: 10.1016/j.tranpol.2020.12.012. 

7. Kagawa, S., Nansai, K., Kondo, Y., Hubacek, K., Suh, S., Minx, J., Kudoh, Y., Tasaki, T., &Nakamura, S. (2011). "Role of Motor Vehicle Lifetime Extension in Climate Change Policy." In Environmental  Science  &  Technology  (Vol.  45,  Issue  4,  pp.  1184–1191).  American  Chemical  Society (ACS). DOI: 10.1021/es1034552.

8. Sorte Junior, Waldemiro. (2011). "Supply Chain Management in The Brazilian AutomobileIndustry: Bottlenecks."

9. Masoumi, S. M., Kazemi, N., & Abdul-Rashid, S. H. (2019). "Sustainable Supply ChainManagement in the Automotive Industry: A Process-Oriented Review." In Sustainability (Vol. 11, Issue 14). MDPI AG. DOI: 10.3390/su11143945. 

10.Masoumi,  S.  M.,  Kazemi,  N.,  &  Abdul-Rashid,  S.  H.  (2019).  "Sustainable  SupplyChain  Management  in  the  Automotive  Industry:  A  Process-Oriented  Review."  In  Sustainability  (Vol. 11, Issue 14). MDPI AG. DOI: 10.3390/su11143945. 

11.Cao,  J.,  Chen,  X.,  Qiu,  R.,  &  Hou,  S.  (2021).  "Electric  vehicle  industry  sustainabledevelopment with a stakeholder engagement system." In Technology in Society (Vol. 67). Elsevier BV. DOI: 10.1016/j.techsoc.2021.101771. 

12.Lukin, E., Krajnović, A., & Bosna, J. (2022). "Sustainability Strategies and AchievingSDGs:  A  Comparative  Analysis  of  Leading  Companies  in  the  Automotive  Industry."  In  Sustainability (Vol. 14, Issue 7, p. 4000). MDPI AG. DOI: 10.3390/su14074000.

Література: 

1.Egbo,  Munonyedi.  (2018).  The  Market  and  Government  Regulation:  The  Need  forAppropriate Balance for Sustainability. 10.4172/2375-4389.1000324. 

2.Investopedia  Team.  (2021,  October  19).  What  Regulations  Affect  the  AutomotiveSector? Investopedia. https://www.investopedia.com/ask/answers/042015/how-much-impact-does-government-regulation-have-automotive-sector.asp

3.Gillingham,  K.  (n.d.).  Assessing  Environmental  Regulation  in  Automobile  Markets.National  Bureau  of  Economic  Research.  https://www.nber.org/reporter/2022number1/assessing-environmental-regulation-automobile-markets. 

4.The Problem of Social  Cost.  R.  H. Coase.  /  Journal  of  Law  and Economics, Vol. 3(Oct., 1960), pp. 1-44. 

5.Yan, S. (2018). The economic and environmental impacts of tax incentives for batteryelectric vehicles in Europe. In Energy Policy (Vol. 123, pp. 53–63). Elsevier BV. https://doi.org/10.1016/j.enpol.2018.08.032. 

6. Zimm, C. (2021). Improving the understanding of electric vehicle technology and policydiffusion across countries. In Transport Policy (Vol. 105, pp. 54–66). Elsevier BV. https://doi.org/ 10.1016/j.tranpol.2020.12.012. 

7. Kagawa, S., Nansai, K., Kondo, Y., Hubacek, K., Suh, S., Minx, J., Kudoh, Y., Tasaki, T., &Nakamura,  S.  (2011).  Role  of  Motor  Vehicle  Lifetime  Extension  in  Climate  Change  Policy.  In  Environmental Science & Technology (Vol. 45, Issue 4, pp. 1184–1191). American Chemical Society (ACS). https://doi.org/10.1021/es1034552. 

8.Sorte   Junior,   Waldemiro.   (2011).   Supply   Chain   Management   in   The   BrazilianAutomobile Industry: Bottlenecks.

9.Masoumi, S. M., Kazemi, N., & Abdul-Rashid, S. H. (2019). Sustainable Supply ChainManagement in the Automotive Industry: A Process-Oriented Review. In Sustainability (Vol. 11, Issue 14). MDPI AG. https://doi.org/10.3390/su11143945. 

10.Masoumi, S. M., Kazemi, N., & Abdul-Rashid, S. H. (2019). Sustainable Supply ChainManagement in the Automotive Industry: A Process-Oriented Review. In Sustainability (Vol. 11, Issue 14). MDPI AG. https://doi.org/10.3390/su11143945. 

11.Cao,  J.,  Chen,  X.,  Qiu,  R.,  &  Hou,  S.  (2021).  Electric  vehicle  industry  sustainabledevelopment with a stakeholder engagement system. In Technology in Society (Vol. 67). Elsevier BV.https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2021.101771. 

12.Lukin, E., Krajnović, A., & Bosna, J. (2022). Sustainability Strategies and AchievingSDGs:   A   Comparative   Analysis   of   Leading   Companies   in   the   Automotive   Industry.   In   Sustainability (Vol. 14, Issue 7, p. 4000). MDPI AG. https://doi.org/10.3390/su14074000.

Akimov  Ruslan Ivanovуch phd-studentof  the  Department  of  Theory  and  Practice of Management, National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv  Polytechnic  Institute»,  Prospect  Beresteiskyi  37,  (former  Peremohy),  Kyiv,  03056, tel.    : (044) 204-92-18, https://orcid.org/0009-0007-2134-8451

Pashov Rostyslav Ivanovуch Phd of Philosophical Sciences, senior lecturer of  the  Department  of  Theory  and  Practice  of  Management, National  Technical  University   of   Ukraine   «Igor   Sikorsky   Kyiv   Polytechnic   Institute»,   Prospect   Beresteiskyi   37,   (former   Peremohy),   Kyiv,   03056,   tel.:   (044)   204-92-18, https://orcid.org/0000-0001-  5824-2641

Акімов Руслан Іванович аспірант кафедри теорії та практики управління,Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститутімені Ігоря Сікорського», проспект Берестейський, 37, (колишній Перемоги), м. Київ, 03056, тел.: (044) 204-92-18, https://orcid.org/0009-0007-2134-8451

Пашов Ростислав  Іванович кандидат  філософських  наук,  старший викладач  кафедри  теорії  та  практики  управління,  Національний  технічний університет  України  «Київський  політехнічний  інститут  імені  Ігоря Сікорського»,  проспект  Берестейський,  37,  (колишній  Перемоги),  м.  Київ, 03056, тел.: (044) 204-92-18, https://orcid.org/0000-0001-5824-2641

Бібліографічний опис для цитування:

Akimov R.I., Pashov R.I. THE    ROLE    OF    GOVERNMENT    POLICIES    AND    REGULATORY    MECHANISMS IN PROMOTING SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF THE AUTOMOTIVE INDUSTRY. № 1(43) (2024): Наукові перспективи СЕРІЯ «Державне управління» https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-1(43)-15-24

Руслан Акімов, Ростислав Пашов. РОЛЬ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ТА РЕГУЛЯТОРНИХ МЕХАНІЗМІВ У СПРИЯННІ СТАЛОМУ РОЗВИТКУ АВТОМОБІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ. № 1(43) (2024): Наукові перспективи СЕРІЯ «Державне управління» https://doi.org/10.52058/2708-7530-2024-1(43)-15-24

Немає коментарів:

Дописати коментар